24 mei 2019

donderdag 28 november 2013 - Dialuna awor por cuminsa paga impuesto di vehiculo di motor di aña 2014

ORANJESTAD – Departamento di Impuesto ta participa cu dialuna awor, dia 2 di december,  su clientenan por cuminsa haci pago delanta di impuesto di vehiculo di motor (motorrijtuigenbelasting) di aña 2014. E clientenan por haci pago tanto na Departamento di Impuesto mes of via banco. Si ta paga via banco, mester tene cuenta cu e condicionnan.
Pa motibo di un tardansa di entrega di plach’i number, Departamento di Impuesto lo ricibi e plachinan di number mas laat cu custumber. Pesey lastimamente clientenan por busca su plachinan di number mas laat. Departamento di Impuesto lo publica e fecha exacto mas pronto cu posibel.
Ta solamente posibel pa paga y busca plachi di number si e adres di cliente ta corectamente registra na Departamento di Impuesto.
Pa busca e plachinan di number ta necesario pa presenta e prueba di pago y e prueba di seguro valido. E seguro mester ta valido entrante 3 di januari 2014.
Pa aña 2014 e color di e plachinan di number ta fondo blanco cu letter y/of cifra preto.

Adres corecto
Ta solamente posibel pa paga y busca plach’i number si e adres di cliente ta registra of si e ta registra corectamente na Departamento di Impuesto. Si e cliente no sa si su adres ta registra corectamente, e por yama telefon 522-7423 ext. 679, 686 of 713. Pa registra e adres e cliente mester yena un formulario. Persona particular ta yena e formulario ‘Opgaaf persoonsgegevens particulieren’. Pa empresa mester yena e formulario ‘Opgaaf of wijziging adres & telefoon bedrijven’.
Alabes mester agrega un copia di cedula, rijbewijs of paspoort na e formulario. Pa empresa mester pone tambe acerca e comprobante di registracion na Camara di Comercio.
E formularionan menciona ta disponibel tambe riba www.siad.aw.
Despues ta entrega e documentonan na Departamento di Impuesto sea na Camacuri of na Oficina di gobierno na San Nicolas.

Haci pago na Departamento di Impuesto
E cliente cu ta desea di paga na Departamento di Impuesto por haci esaki sea na oficina principal na Camacuri of na un di e oficinanan di gobierno na San Nicolas, Santa Cruz, Savaneta of Paradera.

Orario di caha
Na Camacuri di dialuna pa diabierna: mainta di 7:45 pa 3:30 non-stop.
Na Oficina di gobierno San Nicolaas, Santa Cruz, Savaneta of Paradera di dialuna pa diabierna: mainta di 8:30 pa 2:45 non-stop.

Con por haci pago?
Cliente por paga sea cu placa cash, ‘debit card’ (maestro), bankcheque of kassiercheque. Tene cuenta cu pa impuesto di vehiculo di motor no ta posibel pa paga cu cheque personal.

Rekisitonan ora di haci pago
Pa haci e servicio mas eficiente y lihe, ta pidi e clientenan pa no lubida di trece:

• Prueba di registro di e vehiculo di Departamento di Impuesto.
  • Recibonan di pago di aña 2013.
  • Permiso valido pa plachi B, TX, V, O y T.

E clientenan cu ainda debe impuesto di aña 2013 lo mester caba di paga esaki prome cu paga e impuesto di aña 2014.
Pa plachi di number cu ta exigi un permiso (vergunning) manera bus, taxi, V-auto, plachi ‘O’ y ‘T’, por haci pago unicamente na e oficinanan di Departamento di Impuesto. Esaki ta pa motibo cu mester controla si e permiso ta valido na momento di haci pago. Si e permiso no ta valido e cliente no por paga e impuesto. Den un caso asina e cliente mester regla su permiso na DOPV prome.

Pago via banco
Cliente por haci pago via banco tambe. Den e caso aki e siguiente condicionnan ta aplicabel.

1. Cliente ta paga unicamente e impuesto di aña 2014. No ta permiti pa paga e impuesto di dos of mas aña fiscal den un solo transaccion.
  2. Cliente mester paga e impuesto y e gastonan di plachi di ful aña 2014. No por haci pago pa solamente un of mas kwartaal di aña 2014.
  3. Cliente mester tin e impuesto di aña 2013 completamente paga. Si ainda no a caba di paga pa aña 2013, e ora mester acudi na Departamento di Impuesto pa haci pago.
  4. Pa plachi cu ta exigi un permiso (B-TX-T-O-V) no ta posibel pa haci pago via banco.
  5. No ta permiti pa paga e impuesto di dos of mas number den un solo transaccion.
  6. Pa esnan cu ta paga via internet, mester tene cuenta cu e opcion di pago via ‘bill payment’ no ta posibel. Si ta posibel pa haci transferencia (funds transfer) pa cuenta di Departamento di Impuesto cu e descripcion menciona akibou.

Na momento di haci pago online ta sigui e siguiente pasonan.

Busca plach’i number y seguro valido
Departamento di Impuesto lo publica e fecha exacto ora cliente por busca su plachinan di number. Cliente por busca su plachinan di number na e local den e edificio schuin dilanti di e oficina principal na Camacuri. No mester lubida di trece e recibo di pago of printout di pago di internet y e prueba original di seguro valido (polisa). Si bin cu un copia mes esaki mester tin un stempel original di e compania di seguro of broker.
Tur cliente mester tene na cuenta cu su vehiculo mester ta sigura sino e no por ricibi su plachinan di number. E seguro mester ta valido entrante 3 di januari 2014. Esaki ta nifica cu si e seguro ta caduca prome cu e fecha aki, e cliente no lo ricibi su plachinan.

Servicio extra pa pago colectivo
Departamento di Impuesto tin un servicio extra pa e empresanan of grupo di persona/colega etc. cu kier paga mas cu 10 plachi di number. E grupo ta colecta e placa hunto cu tur e documentonan necesario y ta apunta un persona kende lo percura pa haci e tramitenan. E persona encarga aki mester acudi na oficina principal na Camacuri, na recepcion, unda e lo haya e guia necesario.
Asina cu caba di registra e pagonan, Departamento di Impuesto lo tuma contacto telefonico cu e persona encarga pa busca e documentonan bek.

Gerencia di Departamento di Impuesto
28 di november 2013